Vijenac 740 - 742

Glazba

LJETNO OSVJEŽENJE NA ZAGREBAČKOM TOMISLAVCU

Uspješno izdanje Zagreb Classica

Piše Dora Dunatov

Iako je posjećenost ovogodišnjeg festivala kulminirala u 27. lipnja zahvaljujući popularnosti odabrane filmske glazbe, vrhunac izvedbene kvalitete ipak je bio ostavljen za sam finale Zagreb Classica 29. lipnja, kad su se na veliku pozornicu Tomislavca uspeli glazbenici milanske Scale

-

Na koncu lipnja, čak sedam večeri zaredom, kvalitetni glazbeni sadržaj ovogodišnjeg festivala Zagreb Classic privlačio je mnoštvo zainteresiranih posjetitelja na zeleni tepih zagrebačkog Tomislavca. Svakim se sljedećim danom već viđenim piknik-prostirkama pridružilo nekoliko novih, naglašavajući kvalitetu festivalskog programa koja je uspjela zadržati stare i privući nove posjetitelje.

Kako izgleda vrhunac posjećenosti, osvjedočili smo u ponedjeljak, 27. lipnja, kad je na pozornicu stupila Zagrebačka filharmonija uz dvoje talijanskih glazbenika, dirigenta Marcella Rotu i sopranisticu Cristinu Moscu. Te se večeri na prostranom trgu ispred Glavnog kolodvora tek u tragovima mogla vidjeti zelena površina, prekrivena natiskanim grupicama znatiželjnih ljubitelja filmske glazbe Nina Rote i Ennija Morriconea. Program je najavljivao prepoznatljive glazbene obrise filmskih klasika, s naslovima poput Kum, Kabrijine noći, Leon profesionalac, Misija i dolarske trilogije Sergia Leonea. Kako je riječ o opojnim glazbenim temama tijesno vezanim uz unikatne igrane priče, u njihovoj su reprodukciji, osim publike, vidno uživali i sami glazbenici, što je zasigurno pridonijelo visokoj kvaliteti izvedbe. Više od sto minuta putovanja kroz karijeru dvoje najpoznatijih skladatelja filmske glazbe zaokružila su čak dva glazbena dodatka – glazbeni finale filma Za šaku dolara i neizostavni klasik Dobar, loš, zao.

Ovogodišnji Zagreb Classic nakon pandemijske pauze ponudio je atraktivan program
snimio Davor Puklavec / PIXSELL

Predzadnji dan festivala Zagreb Classic dao je prostora i glazbenicima Jazz orkestra Hrvatske vojske, pojačanim snažnim i zamamnim glasom Adalberta Turnera Jucija. Tog su se utorka na pozornici Tomislavca redali klasici swinga obilježeni imenom velikog Franka Sinatre. Dirigent Davor Dropuljić simpatičnim je nastupom uspješno angažirao i publiku, koja je glasnim ovacijama odobravala ležernu jazz-večer. Nasmijana lica okupala je vesela rasvjeta s pozornice i glazbena raskoš s polovice prošlog stoljeća. Dok su u vrućoj ljetnoj noći odjekivali zvuci legendarnih pjesama My Way, Strangers in the Night, Fly Me to the Moon, That's Life, New York, New York i brojnih drugih hitova ere swinga, festival Zagreb Classic skupljao je svoje poklonike što su zavaljeni u travi s pićem u ruci i u ugodnom društvu već nekoliko večeri zaredom zahvalno uživali besplatne koncerte najljepše glazbe.

Iako je posjećenost ovogodišnjeg festivala kulminirala u ponedjeljak upravo zahvaljujući popularnosti odabrane filmske glazbe, vrhunac izvedbene kvalitete ipak je bio ostavljen za sam finale Zagreb Classica. Tako su se u srijedu, 29. lipnja, na veliku pozornicu Tomislavca uspeli glazbenici milanske Scale. Dvadeset i pet virtuoza okupljenih u ansambl Cameristi della Scala priredili su zagrebačkoj publici dvije prilično različite, no ipak skladne verzije Četiriju godišnjih doba. Prvu, možda poznatiju verziju, skladao je početkom 18. stoljeća Antonio Vivaldi, na kojeg se dva stoljeća poslije nadovezao tangom nadahnut argentinski skladatelj Astor Piazzolla. Kako bi stvorili što bolju dinamiku koncerta, talijanski su glazbenici naizmjence meandrirali između godišnjih doba dvojice skladatelja. Svojom su istančanom i duboko promišljenom izvedbom, koristeći se različitim izvedbenim tehnikama i prilagođavajući boju zvuka, uspjeli dočarati toplinu ljeta i oporu zimsku hladnoću. Solist i voditelj tog talijanskog ansambla bio je violinist Francesco Manara. Besprijekornom se tehnikom prikazao kao virtuoz slatka tona i autonomne interpretacije. Bio je to izvrstan završetak zagrebačkoga ljetnog glazbenog festivala koji je pandemijska kriza onemogućila dvije godine zaredom, zbog čega su ovogodišnji finale ispunile glasne želje publike – da se barem ovo nastavi svake godine!

Sedam je besplatnih glazbenih večeri na Trgu kralja Tomislava prošlog lipnja zaista osvježilo glazbenu ponudu hrvatske prijestolnice, predstavljajući grad u najboljem svjetlu. Prva su četiri dana publici ponudila svevremensku klasiku Mozarta, Beethovena i Rossinija u izvedbi Hrvatskoga narodnog kazališta i ukrajinske violinistice Anastasije Petrišak, popularne songove Alfija Kabilja u izvedbi glazbenika Zagrebačkoga gradskog kazališta Komedija, novo glazbeno zdanje kralja hrvatske glazbene estrade Tončija Huljića i dašak glazbene svježine iz Francuske obilježene imenom Joyce Jonathan. Preostala tri dana raskošno su zaključila ovogodišnji festival Zagreb Classic čiji organizatori sasvim zasluženo mogu kucnuti čašama i nazdraviti organizaciji koja je oprimjerila kako odabrati idealan prostor, napraviti odličnu reklamu, bajkovitu scenu, dobro ozvučenje i prije svega kako odabrati kvalitetan glazbeni program primamljiv što široj publici. Preostaje nam složiti se s publikom festivala i poželjeti još mnogo jednako uspješnih izdanja Zagreb Classica.

Vijenac 740 - 742

740 - 742 - 14. srpnja 2022. | Arhiva

Klikni za povratak